Tuesday, March 31, 2020

Het kan veel gekker

Gisteravond werd op de televisie het Coronalied gepresenteerd dat door 100 BN'ers gezongen was. Het doel er van is de mensen in deze moeilijke tijden met dit lied een hart onder de riem te steken . Of dat doel bereikt is, dat weet ik niet. Wel weet ik dat het vandaag veel mensen op de sociale media heeft beziggehouden. De reagluurders lijken zich er enorm aan te ergeren. Al deze informatie is voor mij tweede- of derdehands, want ik doe niet aan sociale media en ik kijk - behalve naar het 8 uur journaal - vrijwel nooit naar televisie. Op youtube heb ik wel even gekeken en geluisterd naar een stuk van deze ongetwijfeld goedbedoelde muzikale oppepper. Inderdaad, vriendelijk uitgedrukt: het is niet erg hoogstaand.


Maar het kan veel gekker. Kijk en luister maar eens naar deze twee "heren" op de Amerikaanse televisie. De schreeuwende man is Kenneth Copeland, een televisie-evangelist. Deze man is met dit soort volksverlakkerij door donaties van arme, vaak wanhopige Amerikanen, schat hemeltje rijk geworden. Welkom in het land van de "onbegrensde mogelijkheden", maar alleen als je geen last hebt van welke moreel gevoel en besef dan ook. Kijk maar naar de man die in 2016 als president gekozen is. Ze noemen elkaar vast Kenneth en Donald.

No comments:

Post a Comment