Tuesday, March 3, 2020

Natuurtuin in wording-3: Het begin van de inrichting

Het voorjaar komt er aan en om de vijver - met inmiddels de gewenste grootte en vorm - was tot nog toe alleen nog maar zwarte grond. En dat moet natuurlijk veranderen. Het idee is na lang wikken en wegen dat dit  stukje tuin moet gaan lijken op de rand van een weiland bij een sloot. En dan natuurlijk niet zoals de weilanden die we tegenwoordig overal zien met een egaal, gifgroen tapijt, maar een ouderwets weiland met allemaal verschillende planten, bloemen en grassen. 
Deze week ben ik met de inrichting begonnen. We hadden wat nog grote en kleinere stenen over en die heb ik op het schuine deel naar de vijver gelegd. "Stenen in een weiland?", hoor ik je zeggen. Inderdaad, maar ik heb ook gezegd dat het op een weiland moet lijken, het hoeft het niet te zijn. Ook het paadje van houtsnippers dat ik erin gelegd heb, zie je niet zo vaak in een weiland. Maar dat is vooral praktisch, omdat het nu zo nat en modderig is dat ik er haast niet kan lopen.
De eerste planten die ik er in gezet heb, zijn twee wilgenbomen (nu nog takken), fluitekruid, pitrus en hier en daar wat mos.We gaan kijken of dit aan gaat slaan.


No comments:

Post a Comment