Thursday, December 18, 2014

Vereniging Gezond Verstand & Goed Gevoel (GV&GG)

Sinds gisteren ben ik ook, zoals dat heet, "op Facebook". Tot nog toe hield ik mij verre van wat men de "sociale media" noemt. Ik moest er niets van hebben. Allemaal onzin dat aan elkaar laten weten wat je de hele dag aan het doen bent. Maar nu ben ik toch om. Hoe komt dat? Eerlijk gezegd om een nogal zelfzuchtige reden. Ik vind namelijk dat ik wat te "verkopen" heb en ik denk dat dat beter lukt als ik ook "op facebook" ben. Ik wil namelijk graag mijn volgers (en eventuele nieuwe belangstellenden) laten weten wanneer er op Kierskeurig en op de website manboothond.nl een nieuwe blog of een filmpje geplaatst is.

Verder ben ik van plan om deze zomer met Hollandia's Glorie en hond Arie een bijzondere zeiltocht door Nederland te gaan maken. En om de opzet van die tocht te laten slagen heb ik de belangstelling en ook de medewerking van vrij veel mensen in het land nodig. Om die te bereiken en daar mee te communiceren lijkt Facebook me ook een geschikt middel.

Maar na een dag zwerven door die bijzonder speeltuin Facebook ben ik toch wel verrast. En eerlijk is eerlijk, ik vind het nog best leuk ook. In de eerste plaats ben ik er verbaasd over dat ik zo snel zo veel "vrienden" heb kunnen maken. Vrienden tussen aanhalingstekens natuurlijk, dat begrijp ik ook wel.
Verder krijg je zo een aardig inkijkje in het leven van veel mensen die ik maar half of zelfs helemaal niet ken. En dat is natuurlijk geinig voor een nieuwsgierig mannetje als ik ben.

Maar toch een kanttekening. Ik vind dat er veel mensen zijn die hun "profiel" (wie ben ik eigenlijk?) nogal flink opblazen. Er zit vrijwel geen één normaal beroep tussen. Heel veel interessant aandoende, maar mij niets zeggende Engelse termen die op mij overkomen als heel veel gebakken lucht. Ook de scholing en opleidingen die genoten zijn, worden wel erg breed uitgemeten. Alles, maar dan ook alles wordt vermeld. 

Dat brengt mij wel wat in een moeilijk parket. Veel zin om hier in mee te gaan heb ik niet. Maar als ik een beetje mee wil tellen in dit wereldje dan moet er in mijn profiel ook iets interessants staan. Ik kan moeilijk opschrijven: ik ben een oude, gepensioneerde man. Ook al ben ik dat. Maar dan word ik door helemaal niemand serieus genomen.
Daarom heb ik op Facebook voor het volgende profiel gekozen: Voorzitter van de Vereniging Gezond Verstand & Goed Gevoel (GV&GG). Voor je nu denkt dat ik je in de maling neem, iets over deze vereniging.
De Ver. GV&GG wil mensen binden die hun gezonde verstand gebruiken en streven naar een leven met een goed gevoel. Hoe wil de vereniging dit bereiken? Eenvoudig. Op Kierskeurig probeer ik blogjes te maken waar het gezonde verstand de boventoon voert door te relativeren, de feiten op een rijtje te zetten en kritisch te blijven. Met de filmpjes op manboothond.nl kan het bijna niet anders dan dat je een daar een goed gevoel aan overhoudt.


Nu kan het zijn dat jullie ook lid willen worden van de vereniging GV&GG. Maar dat is onmogelijk. Het is namelijk een besloten vereniging met maar één lid, tevens voorzitter. En dat ben ik. Zonder tegenstem is besloten dat dit zo blijft. Een penningmeester is niet nodig, want er zijn geen inkomsten en uitgaven. Er is geen correspondentie, dus een secretaris is ook niet nodig. De enige manier waarop jullie GV&GG kunnen "steunen" is door de blogjes op Kierskeurig te volgen en de filmpjes op manboothond.nl te bekijken.

Daarom wordt allemaal mijn "vriend" op Facebook. Dan word je goed geïnformeerd over Kierskeurig en manboothond.nl

No comments:

Post a Comment