Saturday, December 27, 2014

De kersttoespraak van koning Willy

Zo, de kerst zit er weer op. Nou nog Oud & Nieuw en dan hebben we die poppenkast van de emotiemaffia weer achter de rug. Heb je nog naar de kersttoespraak van Willem-Alexander gekeken? Ik niet. Ik wacht gewoon op de echte toespraak op Lucky TV door koning Willy zelf. Die wordt vast beter dan de van de autocue gelezen gaaptekst die hij van zijn niet van mummies te onderscheiden ambtenaren aangereikt krijgt. Willem-Alexander vind ik eigenlijk maar een beetje een lulletje rozenwater (hopelijk geen majesteitschennis ...), maar koning Willy vind ik echt een goeie gozer. Hij is authentiek, heeft humor, relativeert, gaat goed met mensen om. Echt top!


Uit betrouwbare bron heb ik trouwens vernomen dat Willem Alexander zelf in het diepste geheim de filmpjes van Lucky TV inspreekt! Hij en zijn broers spraken toen zij jong waren namelijk net zo goed plat Haags als Sjaak Bral. Een bekende anekdote is dat WA en zijn broers er onder elkaar lol in hadden om plat Haags te praten. Toen Bea met haar koninklijke spreektrant daar een keer iets van zei, kreeg ze als antwoord: "Net of jij zo normaal praat!" Had ik nou Sjaak Bral maar hier om dit even in fonetisch Haags om te zetten.

No comments:

Post a Comment