Saturday, December 20, 2014

Brief aan: Adri, Guusje en Marijke

Hallo Adri, Guusje en Marijke,

Jullie zijn mijn helden van de week, misschien wel van het hele jaar! Ga er maar aan staan. Eerst die helleveeg Schippers weerstaan. Zelden iemand zo chagrijnig in de Eerste Kamer zien zitten. Dan de hyperintelligente Samsom, die zich wat op de achtergrond hield omdat hij bang was weer in vloeken en tieren te vervallen. En tot slot die slijmbal Ascher. Heb je nog mazzel gehad dat draaikont Rutte zich er min of meer buiten hield.


Onzin natuurlijk. Zo denken jullie daar niet over. En ik vanzelfsprekend ook niet. Maar toch mijn waardering. In de kern samengevat is deze nieuwe zorgwet toch een kwestie van centen tegenover principes. Nu ben ik niet een man van veel principes, maar als je die hebt, moet je je er ook aan houden. Ook als dat geld, moed of veel inspanning kost. En een vrije artsenkeuze is zo'n principe dat iedereen zou moeten koesteren. Dan vind ik één miljard nog een koopje, niet waar?

Groet, Jaap

No comments:

Post a Comment