Friday, January 3, 2014

Weer naar m'n werk

Een paar weken geleden kocht ik in het Maritiem Museum in Rotterdam de "Rotterdam Scheurkalender 2014". Leek me leuk om de dag geestelijk te beginnen in Rotjeknor met een paar regeltjes gezond chauvinisme en humor die ik van huis uit ken. Je zou het kunnen zien als een poging om de stad die eigenlijk alleen nog in mijn herinnering bestaat weer wat dichterbij te brengen.
Maar wat diep van binnen in je verankerd zit, is sneller aan de oppervlakte dan je denkt. Al op het blaadje van vandaag, 3 januari 2014 staan zeven regeltjes die me een ouderwetse Rotterdamse schop onder mijn kont hebben gegeven. De dood van hond Willem is vandaag twee weken geleden. Het waren 14 dagen van stom voor me uit lopen kijken, niets nuttigs doen, te veel zelfmedelijden hebben en tobben over zaken die toch geen keer nemen. Misschien begrijpelijk (waarschijnlijk alleen voor degenen die zelf een hond hebben en daar gek op zijn), maar je schiet er niets mee op. 

Het waren de onderstaande prachtige, typisch Rotterdamse regeltjes van een van de samenstellers Jack F. Kerklaan die mij de noodzakelijke schop onder mijn kont gaven:

No comments:

Post a Comment