Friday, January 24, 2014

Het betere jatwerk

Beter goed gejat, dan slecht verzonnen. In die uitspraak kan ik me wel vinden. Toch vind ik dat je je daar als blogger verre van moet houden. De definitie voor "bloggen" bestaat natuurlijk niet (bij mijn weten), maar mijn invulling is dat je bij het maken van een blog uiteraard gebruik mag maken van informatie die anderen aandragen, maar dat er op zijn minst een flinke dosis eigen inbreng moet zijn.

Toch ga ik me nu aan deze zelfopgelegde verplichting onttrekken. In het begin van het jaar heb ik al een keer verteld dat ik veel plezier hoopte te beleven aan de ROTTERDAM Scheurkalender. Nou, en dat heb ik. Het meeste plezier heb ik van de zg. JFK-tjes op de achterkant van elk blaadje. Die zijn van Jack Kerklaan, een journalist bij omroep Rijnmond. Wat het precies zijn, kan ik niet goed zeggen. In alle gevallen is het spelen met taal. En ik geniet altijd van mensen die dat goed kunnen. Ik heb het natuurlijk ook geprobeerd, maar ik kan het zeker niet. Daarom wat jatwerk. Een kleine selectie van de de JFK-tjes van deze maand. Sorry Jack.
  

  • "Wat hebbie dat toch weer smakelijk ontdooid."
  • "Die is zwaar biersexueel. Ik ben meer retrosexueel."
  • "Even wat gedicht in de schaal leggen."
  • "Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het hier altijd windstil."
  • "Ik ben mooislim en jullie zijn oliekoekenchristendom."
  • "Ik ben van na de oorlog en hou dat graag zo.
  • "Heb hart voor de zaak, want de zaak is ook hard voor jou."
  • "Verbeter de wereld, begin voor jezelf."
  • "Hij werd afgescheept met een erfeniksje."
  • "Ik lijd aan het syndroom van downloaden."



No comments:

Post a Comment