Saturday, February 23, 2013

Bejaarden in een koektrommel

Na twee weken van stilte meld ik me weer aan het blogfront. De mensen die mij niet alleen lezen maar ook kennen, wisten de reden waarschijnlijk wel: ik ben er weer met de camper op uit geweest.  Het rondtrekken met een rollend huis vind ik een aantrekkelijke bezigheid. Je kunt bijna letterlijk 'gaan en staan' waar je wilt. Dus ook naar de aardigste plaatsen. Een moderne camper is ook in de winter een redelijke comfortabele verblijfplaats. En juist de winter is aantrekkelijk, omdat het dan bijna overal erg rustig is.

Alleen een redelijke internetverbinding is slechts sporadisch aanwezig. Het enig nadeel daarvan is dat ik jullie tijdens zo'n expeditie niet op de hoogte kan houden van mijn wederwaardigheden. Maar misschien is dat ook wel goed, want het camperleven is over het algemeen een heel rustig leven, waarin weinig spannende gebeurtenissen plaatsvinden. Vandaar dat je bijna alleen maar bejaarden in zo'n koektrommel ziet rondtuffen. Of ben ik nu ook aan het "generatiebashen"?

2 comments:

  1. Je kunt nooit je eigen generatie "bashen".

    ReplyDelete
  2. je kunt wel generaliserend iets zeggen over onze generatie, maar je weet dan dat er altijd uitzonderingen zijn. Toen ik vanochtend om half negen door de Schoorlse duinen liep, zou ik dat iedereen toewensen. Ik had geen behoefte aan vier wielen. Er zijn eindeloos veel dingen te doen, ieder zijn meug dus.
    groet sander

    ReplyDelete