Friday, February 13, 2015

Mark Verheijen? Opzouten!

Hebben jullie afgelopen week ook met verbijstering gekeken naar dat "menneke" Mark Verheijen, die dreumes die zo parmantig door het gebouw van de Tweede Kamer liep te paraderen met een legioen journalisten met microfoons en opschrijfboekjes om zich heen? Wat was zijn reactie op het stuk in het NRC over zijn uitbundige declaratiegedrag in de tijd dat hij nog gedeputeerde voor de VVD in Limburg was? Onderzoek door journalisten van deze kwaliteitskrant had uitgewezen dat onze Mark ten onrechte enkele duizenden euro's onkostenvergoeding had gedeclareerd.

Eerlijk gezegd ben ik al zo ver dat ik er helemaal niet van op kijk als dit soort berichten in de krant staat. En helemaal niet als die berichten uit Limburg komen. Leugenaar Jos van Rey en huichelaar Onno Hoes hebben al voor voldoende eelt op mijn ziel gezorgd. Maar mijn verbijstering ontstaat dan weer wel door de brutaliteit en onbeschoftheid van die liberale smurf. Moet je je voorstellen, je bent een door het volk gekozen Tweede Kamerlid van een partij die zegt dat ze de misdaad hard wil aanpakken, pal staat voor recht en orde en er alles aan doet om zuinig met de staatsfinanciën om te gaan. Zonder blikken of blozen antwoordt die dwerg dan: "Er is helemaal niets aan de hand. Het stelt allemaal niet veel voor. Ik heb fouten gemaakt, maar ik hoef me nergens voor te schamen. Het is geen doodzonde. Ik ga gewoon alles terugbetalen". Weet je wat jij moet doen, politieke tuinkabouter Mark Verheijen? Je puntmuts opzetten en opzouten!

No comments:

Post a Comment