Sunday, December 1, 2013

Xiao Wang mailt Gordon

Dankzij onze uitstekende contacten met de AIVD was deze nuttige, professionele en uiterst efficiënte instelling bereid ons inzage te geven in het mailverkeer van onze bekende relnicht Gordon H. Uiteraard kunnen wij jullie hier uit privacy-overwegingen geen inzage in geven. Maar voor één mail maken wij een uitzondering. Het belang van de direct betrokkenen weegt in dit geval niet op tegen het landsbelang.

Zoals bekend is de laatste rel waar Gordon H. bij betrokken is ontstaan door zijn racistische grappen aan het adres van de heer Xiao Wang, die als zanger kandidaat was in het programma Holland got talent. Omdat de heer Gordon H. weigert hiervoor zijn excuses aan te bieden, blijft de discussie over deze zaak ons land in zijn greep houden. Overal discussiëren de mensen over Gordon en Wang. Dit houdt mensen onnodig van het werk, verstoort de verhoudingen en houdt de mensen af van waar het in deze maand juist om gaat: geld uitgeven. Het prille herstel van de economie dreigt er zelfs door in gevaar te komen.

De heer Xiao Wang heeft Gordon H. een mail gestuurd die wellicht een einde aan deze discussie zal maken. Daarom hier de publicatie:

Hallo Gordon (en geen Goldon),

Allereerst mijn medeleven met jou door alle narigheid die nu over je heen komt door de grapjes die jij tijdens de uitzending van Holland got talent over mij maakte. Misschien was het niet zo netjes wat je zei, maar je wilt niet weten hoe veel ergere beledigingen ik door al die mensen, die nu zogenaamd zo boos op jou zijn, naar mijn hoofd geslingerd krijg. Geslingerd eigenlijk niet, het wordt bijna altijd gesist. Zo van:
"Hé, poepchinees", of "Chinezen , lekke keze", of "Pinda, pinda, lekka, lekka". Van dat laatste begrijp ik helemaal niets trouwens, maar het zal wel grappig zijn, want de Nederlanders lachen, net als jij toen, er zelf heel hard om.

Maar eigenlijk mail ik je om je te bedanken, want zonder het te weten heb je me een grote dienst bewezen. Dank zij jou ben ik nu de "knuffel-Chinees" van Nederland. Ik word nooit meer nageroepen. Iedereen is ineens heel aardig tegen me. Van mijn begeleider Professor Dr. Wilfred Dolfsma heb ik te horen gekregen dat ik nu binnenkort kan promoveren. Dat weet jij waarschijnlijk niet, maar mijn titel is dan Doctor in de Economie en Bedrijfskunde. Ik ben namelijk wetenschapper van beroep.

Ook stromen de verzoeken om optredens binnen. Ik denk  er zelfs over om een vocal group licht klassieke muziek te beginnen. Misschien heb je belangstelling om in het achtergrondkoor mee te doen. Je moet dan wel eerst auditie doen. Ik beloof je dat ik geen grappen over je seksuele geaardheid, je lichaamsgewicht, je intellectuele bagage of  je geestelijk beperkingen zal maken.
Tot slot overweeg ik om een nieuwe brillijn te beginnen. Hiervoor ben ik al benaderd door zowel Pearl als Specsavers. Maar daarover later meer.

Gordon, houd je haaks, sterkte en nogmaals bedankt,  je toegenegen (tot op zeker hoogte),

Xiao Wang

1 comment: