Tuesday, April 23, 2013

SS tegen RAF

Eigenlijk schrijf ik deze blog alleen maar omdat ik de titel zo leuk vind. Tien tegen één dat jullie denken dat het gaat over de Tweede Wereldoorlog. Nee, wees gerust. Ik ben niet van plan om die voor Nederland en zeker ook Duitsland verschrikkelijke jaren - waarvan ik er 3 maanden in de buik van mijn moeder meegemaakt heb -  in herinnering te brengen. Aan opgeklopte anti-Duitse gevoelens en humor ("Wanneer krijg ik mijn fiets terug?) doe ik niet mee.
Maar het heeft wel met onze reis naar Duitsland, die wij net achter de rug hebben, te maken. Zoals altijd als ik in "een" buitenland ben, koop ik regelmatig een landelijke of regionale krant. Dit onder het motto: when in Rome, do as the Romans do.

Ik heb me er over verbaasd hoe druk de Duitsers zich maken over de relatieperikelen van de bij HSV spelende, zeer getalenteerde, maar mijns inziens wat te zachtaardige Nederlandse voetballer Rafael van der Vaart en zijn stoephoer Sylvia - sorry voor de dames die dit ondankbare beroep echt uitoefenen - die niets anders kan dan stereotype en vooral dom in elk camera-oog kijken. En ze mist er nooit één! Is hij net van die snol af - ik zou zeggen: gered door de gong - papt hij aan met een kloon van Sylvia, Sabia!
Ja, dan is er maar één kop denkbaar. En ik ben bang dat dit keer RAF verliest.

No comments:

Post a Comment