Saturday, February 15, 2020

Natuurtuin in wording-2: Vijver met water

De vele regen en gezondsheids-klachten hebben de werkzaamheden aan de "natuurtuin in wording" een tijdje opgehouden, maar de volgende stap is gezet. De vijver is gegraven en . . . er staat water in. Nogal voor de hand liggend zul je zeggen, maar dat is het niet. De bedoeling is dat het een natuurlijke tuin wordt, dus ook met een "natuurlijke vijver". En niet een gat met een lap plastic er in. Daarvoor moest ik zo diep graven als het water in de sloot er naast hoog staat. En dat viel nog niet mee, want eerst kwam er helemaal geen water. Later gelukkig wel. Toen dat gebeurd was, vond ik het maar een klein bakje met water. Dus heb ik er deze week een stuk bij gegraven. En dit is het resultaat. Als het droger wordt - met die natte klei kan ik niks - ga ik verder met modelleren. En dan is het wachten op het voorjaar en de planten.

No comments:

Post a Comment