Monday, June 22, 2015

Samen Zeilen Dwars Door Nederland - Slot

"Het is weer voorbij die mooie ...". Nee, de zomer is niet voorbij, de reis wel. En wonder boven wonder heb ik Vlissingen gehaald. En ook nog varend/zeilend! Met dien verstande dat ik het stuk tussen Schoonhoven en Bruinisse (Grevelingenmeer) over de weg met de camper en de trailer heb afgelegd.
Korte samenvatting van het vervolg van de reis na het ongeluk op de Lek, waarbij de motor sneuvelde. Vanuit Brouwershaven heb ik geprobeerd zonder motor op de Grevelingen te varen. Buiten de haven lukte dat natuurlijk wel. Maar tegen de wind in roeiend de smalle havengeul bedwingen, daar heb ik de spierballen en de adem niet meer voor. Gelukkig kon ik een motor huren bij de firma Yacht at Sea in de haven. Toen was het ook mogelijk om via het Zijpe en de Oosterschelde naar het Veerse Meer en door het Kanaal van Walcheren naar Vlissingen te varen. Het einde van de reis (Ithaka?) is dus wel gehaald!

Mag ik tot slot iedereen bedanken voor de medewerking, het meedenken, de hulp en ook mijn spijt uitspreken over het na Schoonhoven niet kunnen laten doorgaan van verschillende ongetwijfeld mooie afspraken en boeiende ontmoetingen. Nog een mooie zomer allemaal. Jullie horen/lezen hier weer van mij als die hopelijk mooie zomer echt voorbij is, Hollandia's Glorie weer de kant op gaat en we met de camper terug zijn van "Verweggistan".

No comments:

Post a Comment